Creative Commons Licenc

nichtmehr#11.

2022. december 08.

persze igazából nem volt helyes válasz, mondjuk válasz sem, vagy bármi más, ami előremozdította volna a cselekményt, vagy legalább elviselhetővé tette volna a cselekmény teljes hiányát, meg most ezt, hogy semmi nem rezonál, csak lazacok szelik át a szobát, estére meg halomra döglenek a parkettán, mer' csukva az ablak, és a térkép szerint amúgy is 3330 kilométerre van a Grönlandi-tenger, mindegy, szóval csak pár nap telt el, és térdig járunk a kiszáradt tetemekben, úgyhogy vettünk húsz doboz gyufát, hogy lángba borítsuk a világot, meg ezt a halcsontavart, hogy amikor mászkálsz meg fel-alá cigarettázol, ne vágják át a talpad, meg a pikkelyek, mint a megrepedt lencsék, szétszórják a fényt, megsokszorozzák az irányaidat, és olyan furcsán törik meg a jelenléted, hogy minden emberi viszonyulásod felbomlik; mondhatni kiszervezik a szellemed, és a fraktáljaid, mint a darált állatcsontok, vagy a csillagpor, megülik a bútorok tetejét, ott most az emlékeinknek kéne lenniük, képkereteknek meg béna szuveníreknek; vajon mióta tűnnek el a tárgyak, és a helyükön véletlenszerűen feltűnő űrök csak pixelhibák sokaságai, amik a hiányos jelenlétet jelentik, de nem zárják ki a létezésed állandósághoz való jogát, épp csak elrejtik, épp csak elrejtenek, vagy arról van szó, hogy a helyeden sosem volt semmi, hogy nem egy nagy világégés eredménye a tér kilyukadása ott, ahol most állnod kéne, hanem a tényleges nemlét, érted, nem csak egy program kényszerített leállítása okozza a dolgok hiányát, és ez most nem az a bénult sötétség ami arra hivatott, hogy eltakarjon valamit, ez megszünteti azt a valamit, amit kötődésnek nevezünk, ez a haldokló magzat állapot, hogy felveszed a pózt, megy a szerencsekerék, és a telefonzsinórral fojtogatod magad, én meg már nem akarlak megmenteni, mer' nem megalapozott tudományos tény, de meggyőződésem szerint, ha két szakadék közül az egyik beleveti magát a másikba, olyan vákuum képződik, ami minden részecskét elnyel, meg ezt a nyomasztó érzést a halakkal, az elfeketedett felületeket, és akkor már semmi sem alkotja újra ennek a kurva szobának a szerkezetét, amiből apránként így is, úgy is fékezhetetlenül nyomunk vész.

A bejegyzés trackback címe:

https://szilankosch.blog.hu/api/trackback/id/tr9417997868

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NikoZ94 2022.12.10. 14:46:30

Belebotlottam de őszinte leszek, először nem értettem mit akarsz. Hagytam is de csak szöget ütöttél a fejemben. Tudni akartam mi van a szobával, milyen lazacok, mi is a story, mit akarsz mondani, mi történik??? Többször olvastam újra mire leesett, hogy a fizikai világban nem történik semmi. Nincs cselekmény. Ráadásul így kezdted, beletoltad egyenesen az arcomba. Nincs válasz és nincs cselekmény sem. Leesett, hogy a szoba nem egy igazi hely, nincs megfogható funkciója. Olyan mint egy képzeletbeli keret a falon, amelybe egy monumentális képet próbáltak beleszuszakolni. Kicsi a hely és egyre kényelmetlenebb is.
Az én olvasatomban a szoba a memória metaforája. Az emlékezésé. Az emlékezni akarásé. Ezt ébresztett fel bennem, hogy mennyi mindenre akartam emlékezni, mennyire ragaszkodni akartam emlékképekhez és megdöbbentett, hogy ahogy idézném fel őket néhány már annyira fakó vagy hiányos, hogy nem is megy igazán. Néhányat pedig tudatosan engedtem el, ne emésszen.
De nem akarlak untatni csak azt akarom mondani, hogy le a kalappal. Szépen becsomagoltad,a stílusodért pedig egyenesen odáig vagyok olvasva már több postot is. Durva, milyen hatást vagy képes szavakkal elérni, gyanús, hogy a függőd lettem. (:
süti beállítások módosítása